Isnin, 28 Januari 2013

TOLONG SAYA DOKTOR





Assalammualaikum,

minggu lepas pwincess xdpt kesekolah..

betul-betul pada hari minggu tu dia demam,


start batok2 dan selsema..selalunya dia kuat..

ajk g klinik pun tak mahu.. ini dia pula yang ajak lov hantar dia pergi klinik

ahad klinik kesihatan xbuka, klinik swasta tu byk


tp lov pun nk cek sekali sakit lov yg xkebah2 ni..

so terpaksa tunggu esok..

awl2 pg lov da siap utk g ofs skali..konon2nya

lps hntr pwincess nti tros hntr dia kesekolah..

then lov pun boleh g ofis..


skali, jumpa doktor terjumpa doktor yg sama

masa 1st time lov cek pd awl2 saket dulu

terkejut doktor tu tgok rupa lov yg pucat n tbatok2 xhenti2..

dia soh lov buat pemeriksaan drh lagi..

pwincess pun kene cek drh jgk..sian dia..


lov kene cucok 2x..

balik2 rumah tgok2 drh xbenti2 plak kt tgn tu...

saket da satu hal...sabar ajelah..

result dia lov ok, xsaket apa2...huhuhu


doktor pun nmpk tension je bila xdpt tahu apa saket lov yg 

sebenarnya until nw xsehat2 lg..


last2 doktor suruh lov tunggu dia, doktor nk berbincang dengan 

ketua dia untuk minta kebenaran 

untuk dia keluarkan ubat yg kuat sikit untuk lov...


masuk2 je dia tersenyum, dia kata dia kene mrh ngn pegawai dia..

ubt yg dia nk keluarkan tu terlalu kuat

dan merbahaya, boleh effect dkt buah pinggang..

so pegawai dia xbenarkan..


tolonglah saya doktor, bos saya pun dah marah tau saya asyik cuti je..

asyik g klinik je, bila tanya sakit apa. saya kata doktor kata xde apa2..

dia pelik tau doktor...


ye2 saya tahu, saya yang rawat awak dulu...saya pun pelik kenapa bila x-ray..

cek drh, air kencing.. semua normal..xde apa yang bahaya

tapi sakit u tak baik2 sudah lebih sebulan ni..saya ada salah bg ubat ke?

macamana ni lina? boleh tak i nak jumpa u lagi 2 minggu lg?

nak tgok u dah ok atau maseh mcm ni jugak...


lov cuma tersenyum je time tu...rasa mcm da penat da asyk nk

berulang ke klinik je..bos xckp depan2..tapi kita fhm sendirilah kan..

alhamdulillah minggu ni lov da sihat..da rasa kuat..

lov pun ingt mls nk pegi tmujanji tu..ubt da penuh tong sampah ni..

semua lov da buang...hrp2 kekal lah sihat hendaknya..

insya allah..




         

Tiada ulasan:

PENGALAMAN NGERI DALAM BILIK BEDAH

Assalammualaikum, lov sambung lagi cerita dari yg ni pengalaman-mengandungkan-anak-kedua masuk je bilik bedah semua dah...